Wednesday, April 05, 2017

#isabella - BAB 20





Termenung aku kat depan sinki dalam bilik air ini. Usai membersihkan mulut yang comot dengan air yang bersih dan mencuci sinki supaya bersih, aku terduduk kepenatan. Tangan mengusap perut yang terasa leper dah gara-gara muntah teruk sebentar tadi.
Apa yang aku makan tadipun semuanya sudah hanyut ke dalam saluran paip. Baik tak makan saja kalau begini jadinya. Silap haribulan aku pula yang terlantar atas katil menggantikan along yang sikit hari lagidah boleh balik.
Tak apa, nanti aku minta panadol sikit dekat jururawatlah. Badan pun dah mula panas sikit. Dulu aku ni penakut sangat dengan panadol. Sanggup aku mandi sepuluh kali satu hari bila demam. Tapi hari ini, aku terpaksa pilih panadol jugaklah.
Aku tolak perlahan pintu bilik air. Namun, mata menangkap seseorang yang sedang menghampiri katil along. Terus dada aku berdebar-debar. Dia buat apa dekat sini? Mulalah rasa panas naik sampai ke kepala.
Nak buat serangan ala gerila atau atur dulu serangan dengan aman? Okey, kita tengok apa ulah minah ni. Mentang-mentanglah aku tinggalkan along sekejap, cepat aje yang nak menghurung. Haih.
"Arsh..." mendayu bukan main lagi suara dia. Naik romaku tegak berdiri. Pergh, dia punya effect tu siap nangis bagai macam yang sedang terbaring atas katil tu laki dia! Aku garu kepala yang tidak gatal. Alahai perempuan, kenapa begini ya? Terang-terang itu suami orang.
"Arsh, i'm coming... dear." Eh, menyirap sahaja darah aku. BP ni tak tahulah cecah berapa. Tak apa, kita dengar lagi pelakon tu berucap.
"I tahu, you mesti rindukan I, Itu yang sampai demam-demam, kan?" Erk!
Alo cik kak, laki aku demam sebab... entah. Tapi yang pastinya bukan sebab rindukan kau la. Tinggi sangat daya imaginasi perempuan ni. Aku tolak sikit pintu bilik air, along masih lagi tertidur pulas. Orang dah telan ubat tadi, lena sedaplah. Aku yang berjaga pula rasa huru hara.
"I sayang gila-gila kat you." Bulat mata aku bila nampak Marissa nak peluk along! Haaa, ni aku pula nak buat perangai gila-gila. Cis, berani nak sentuh suami aku. Haram tau tak?
Bahaya! bahaya! Bahaya!
"Ehem!" Aku berdehem dan terus tolak pintu bilik air. Laju aku berjalan kea rah katil. Tersentak perempuan itu. Tarik muka masam sebaik sahaja terpandang muka aku. Maaflah cik kak, hajat Marissa tidak kesampaian. Err, hajat yang takkan kesampaian!
"My hubby..." Selamba sahaja aku tepis tangan dia. Dia merengus marah. Kalau boleh aku gambarkan, dia dah macam ibu kucing yang tengah tunggu masa untuk buat serangan bila diajak mengawan oleh kucing jantan yang dia tak berkenan di hati.
"Excuse me..." Dia jeling tajam dekat aku. Jujur, aku rasa sakit hati sangat dengan ayat orang putih dia tu.
"Ada apa? Suami saya nak berehat."
"I nak melawat kekasih I. Ada masalah?" Eh, perempuan ni memang sengaja cari sakit kut. Ker dia dah check dekat kaunter tadi, ada katil kosong dalam wad ni.
Aku hela nafas kasar. Bertambah penat nak melayan ragam perempuan yang tak reti bahasa ini. Apalah masalahnya. Belajar sampai PhD kut. Bahasa aku mudah saja, pun susah nak faham.
"Ya, masalahnya... ini suami saya. Dan saya isteri dia. Dan saya tak suka perempuan yang suami saya tak suka, datang. Ada faham?" Tegas nadaku. Lantaklah dia nak kata aku ni gila suami pun.
"Sooner and later, dia akan jadi milik aku!" Bergetar bibir aku menahan marah yang sangat-sangat!
"berangan itu percuma. Saya tak kisah." Balasku secara sinis.
Dia senyum jahat. Aku Nampak serupa mak tiri dah muka perempuan ni.
"Nikmatilah masa indah korang berdua ya..."

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah blog ini.

#isabella - BAB 23

Hujung minggu, aku di kampung umi. Memandangkan along sudah sihat sepenuhnya, jadi umi pun mahu pulang semula ke Taiping. Kata umi, a...